NAK BACA BANYAK LAGI?

BANYAK LAGI UNTUK DI LIHAT, PLEASE CLICK ON 'VIEW MY COMPLETE PROFILE' ... THANK YOU :)

Friday, December 31, 2010




yeah dan akhir nya.

permainan yang membanggakan di bukit jalil. itulah MALAYSIA. bukan malingsia la babi!

game kat indon agak hambar. tak semua orang boleh bermain baik dengan tekanan yang memuncak, di tambah lagi dengan kesakaian mereka. alhamdulillah pemain kita selamat pergi dan pulang. wira yang berjuang demi nama negara. bukan macam pemain dulu. walaupun dibarisi pemain muda, Malaysia ibarat sekadar menghantar penyertaan sahaja, di tambah lagi dengan kekalahan pertama 5-1 di tangan indonesia. pada ketika itu, berapa orang sahaja yang menyokong malaysia? lebih banyak memaki dari memberi semangat. bila dah menang?? budak2 motor membuat kacau di kotaraya dengan membawa motor dan membuat bising! tak kena cara. nak celebrate biarlah berpada. undang2 mesti di jaga. pelancong tengok dah macam orang kena rasuk.

apepun tahniah laa kepada pak rajagopal, bukan rajagombal la babi! lagi sekali babi buat mereka..

semoga bolasepak negara bertambah maju , jadikan ini sebagai titik permulaan untuk menakluki asia sekaligus pentas dunia. sebagai anak malaysia aku berbangga dengan pencapaian wira harimau malaya . semoga stadium kembali penuh selepas ini. tak pernah aku tengok stadium penuh macam final haritu. aku nak duduk pon tak sempat. harap ini menjadi petanda kebangkitan bolasepak kita. aku suka sangat, walaupun kemungkinan untuk aku bermain sangat lah dah jauh sejak aku tinggalkan bangku sekolah lagi. hancur harapan arwah abah. dia nak sangat aku main bola at least team selangor. semua salah aku. malas malas malas. sekarang ape pun tak dapat lagi.


tapi ape yang aku perasan. sikap orang indonesia. melampau sangat. baik masyarakat, media mahupun pemimpin. kecaman mereka terlalu hebat. tiada langsung rasa hormat. aku pun tak tahu kenapa. tapi kita masih lagi mendiamkan diri. fikir kan lah. renungkan lah. jangan sampai orang pijak kepala kita baru kita nak bertindak. itupun kalau sempat.

itu saje aku nak tulis. aku pon takde ape nak cakap lagi. da berapa lama tak tulis blog nih.

1 comment:

  1. HEY NICE ENTRY..FOLLOW ME BACK K..husnhyuna.blogspot.com

    ReplyDelete